FANDOM

Jestem Pan Miszuk! Oto ja!

—powiedzonko pana Miszuka

Pan Miszuk – imię wszystkich istot, które wzywane są za pomocą aktywowania pudełka Miszuków. Miszuki żyją, by wykonywać pojedyncze, proste zadania, po wykonaniu których znikają.

Wygląd fizyczny Edytuj

Pan Miszuk jest wysoką, niebieską istotą o humanoidalnej posturze i wydłużonych kończynach. Ma wielką, bulwiastą głowę, paciorkowate czarne oczy i ogromne usta, które rozciągają się na całą twarz. Ma bardzo wysoki, piskliwy głos, który czasem bywa nieco skrzekliwy. Niektóre wersje Miszuków posiadają kępek rudych włosów na czubku głowy.

W miarę starzenia się, Miszuki zaczynają wyglądać marniej, rosną im włosy, a niektóre miejsca ich skóry zabarwiają się na ciemnoniebiesko, przez co wyglądają jak siniaki.

Osobowość Edytuj

S01E05 Insane Meeseeks

Obłąkane Miszuki

Pan Miszuk prezentuje się jako przyjazna, radosna i służąca pomocą istota, zawsze chętna do pomagania temu, kto powołał go do życia przy pomocy pudełka Miszuków. Zwykle Miszuk wykonuje proste zadania, które zostają mu zlecone i znika, gdy tylko je wykona. Jednak w przypadku, gdy polecenie wykracza poza umiejętności pana Miszuka, nie będzie on mógł zakończyć swojej egzystencji. Ta nadzwyczaj przedłużająca się długość życia powoduje dramatyczne pogorszenie się nastawienia i stanu psychicznego pana Miszuka. Stosunkowo długie i bolesne istnienie szybko doprowadza go do agresywnego zachowania i obłąkania.

Miszuki, które powołano do życia jeden za drugim zaczynają być wobec siebie nieufne i atakują siebie nawzajem, tracąc zdrowe zmysły, jednak mimo to wciąż będą dokładały wszelkich możliwych starań, by ukończyć zlecone zadanie, włącznie ze współpracą z innymi Miszukami. W ciągu nie mniej niż 24 godzin na ciele Miszuka zaczynają pojawiać się symptomy za długiego istnienia, takie jak odbarwienia skóry i wzrost włosów. Według pana Miszuka Jerry'ego, dwa dni są dla nich jak wieczność.

Biografia Edytuj

Miszuki są istotami stworzonymi do tego, by wykonywać pojedyncze polecenia. Użyją wszelkich środków, byleby tylko je wykonać. Po tym, jak wykonają żądanie, eksplodują i znikają w powietrzu. Ich motywacją do pomocy innym jest fakt, że egzystencja jest bolesna dla Miszuków, a jedynym sposobem, by ją zakończyć jest wykonanie zadania, które zostało im powierzone. Fizyczna przemoc nie może ich wyeliminować.

Zazwyczaj żyją nie dłużej niż kilka godzin, a zatem dwa dni są dla nich wiecznością. Im dłużej Miszuki żyją, tym popadają w większe szaleństwo. Dlatego właśnie Rick ostrzega rodzinę Smithów, by ich żądania nie były skomplikowane.

Jeśli Miszukowi na początku jego egzystencji nie zostanie powierzone polecenie, wydaje się domyślnie przejmować polecenie Miszuka przed nim. Zauważamy to, gdy Miszuki stworzone przez Jerry'ego stwarzają inne Miszuki, którym powiedziano, by zabić inne Miszuki. To był spór, który pozostałe Miszuki chciały wykorzystać. Miszuki zaczęły wciskać guzik na pudełku bez opamiętania, nie dając poleceń i wszystkie powstałe Miszuki zaczęły próbować zabijać resztę Miszuków, oczywiście na próżno[1].

W odcinku „Zdążyć przed Mortym”, pan Miszuk pomagał graczowi ukończyć grę w Pikselach i żetonach. Gdy tylko kosmita wygrał, Miszuk zniknął[2].

W odcinku „Morty'ego Mózgorozjeby”, Miszuki widoczne są w jednej z gablot w kolekcji kolekcjonera[3].

Występy Edytuj

Rick i Morty Edytuj

Sezon 1 Edytuj

Sezon 2 Edytuj

Sezon 3 Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W polskiej wersji językowej z Comedy Central, pan Miszuk nazywa się Brawoja.
  • Jestem pan Miszuk!” oraz „Oto ja!” to dwa zdania, które wypowiada każdy Miszuk, za kazdym razem, gdy rozpoczyna lub kończy zdanie.
  • Krew Miszuków jest biała[1].
  • Miszuki mogą przywoływać inne Miszuki i wydawać im rozkazy, co widać w odcinku „Skrzynka z Meeseeksami[1].

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Ryan Ridley (scenariusz) & Bryan Newton (reżyseria). (20 stycznia 2013). „Skrzynka z Meeseeksami”. Rick i Morty. Sezon 1. Odcinek 5.
  2. David Phillips (scenariusz) & Dominic Polcino (reżyseria). (2 sierpnia 2015). „Zdążyć przed Mortym”. Rick i Morty. Sezon 2. Odcinek 2.
  3. Mike McMahan, James Siciliano, Ryan Ridley, Dan Guterman, Justin Roiland, Dan Harmon (scenariusz) & Bryan Newton (reżyseria). (17 września 2017). „Morty'ego Mózgorozjeby”. Rick i Morty. Sezon 3. Odcinek 8.

Zobacz też Edytuj

VE Postacie z serialu „Rick i Morty
Główni bohaterowie
Rick SanchezMorty SmithSummer SmithJerry SmithBeth Smith
Drugoplanowe postacie
Ludzie Leonard SmithJoyce SmithPani SanchezJessicaTammy GutermanBradNancyMC HapsPan GoldenfoldGienek WaginaFrank PalickyToby Matthews
Kosmici Człek-ptakSquanchyPan KupkazpupkiKosmiczne pasożytyJednośćBeta-SiedemTrybogłowyKsiążę NebulonKevinDavinAnnieEthanXenon KwiatPonchoRogerRubenPan MiszukAbradolf LinclerPan FasolkaScroopy NoopersKing Flippy NipsLucjan PotrzebnyLucyShleemypantsPierdKrombopulos MichaelZeep XanflorpChrisPrezydent MiniświataKyleDzrewo-ludzieCromulonieIce-TPrezydentShrimply PibblesArthricia
Hybrydy Morty Jr.
Zwierzęta Pimpek
Alternatywne wersje
Wymiar C-137 Summer SmithJerry SmithBeth Smith
Rickowie Riq IVRick PrimeQuantum RickMaximums RickimusZeta Alpha RickRicktiminus SancheziminiusKowboj RickCronenberg RickGłupi RickZły RickNaukowiec dawniej znany jako Rick
Mortowie Kowboj MortyCronenberg MortyZły MortyMorty (Maska Erica Stoltza)Młotogłowy Morty
Summers C-132
Jerrowie C-132C-500A
Beth C-132C-500A