FANDOM

Disambig-icon.png Tytuł tej strony odnosi się do większej ilości haseł!
Zobacz artykuł ujednoznaczniający dotyczący artykułów o tej samej nazwie - "Rick".

Wubba lubba dub-dub!

—powiedzonko Ricka

Rick Sanchez – współtytułowy główny bohater i protagonista serialu „Rick i Morty”. Jest genialnym naukowcem, którego alkoholizm i lekkomyślne, nihilistyczne zachowanie wywołują u jego córki Beth strach o jej syna Morty'ego.

Wygląd fizyczny Edytuj

Rick jest wysokim, chudym starcem. Ma długie nogi i ramiona i jest bardzo szczupły. Posiada bladą cerę i szaroniebieskie spiczaste włosy z łysą plamą z tyłu głowy oraz monobrew. Jego twarz jest pomarszczona. Widoczne są na niej liczne zmarszczki oraz wory pod oczami. Od czasu do czasu na jego brodzie widoczna jest zielona plama, która pojawia się głównie wtedy, gdy jest pijany lub wymiotuje. Rick wypowiada się w chaotyczny, bełkotliwy sposób. Gdy mówi, często przerywa swoją wypowiedź, by beknąć czy czknąć, co jest bezpośrednim wynikiem tego, iż jest pijany. Naukowiec nosi jasnoniebieski golf, brązowe spodnie spięte ciemnobrązowym paskiem z żółtą klamrą, czarne buty oraz biały fartuch laboratoryjny.

Osobowość Edytuj

Wkrótce.

Biografia Edytuj

Wkrótce.

Relacje Edytuj

Morty Smith Edytuj

Chociaż nie jest to widoczne, Rick troszczy się o wnuka i zależy mu na przygodach z nim. Nie okazuje mu tego, żeby Morty stał się zbyt zarozumiały. W odcinku „Naga prawda”, w scenie po napisach końcowych Rick jest bardzo pijany i grozi nastolatkowi nożem, chcąc wiedzieć czy dalej znajdują się w symulacji[2]. Morty również stabilizuje wpływ dziadka na robienie jakichś czynności, chociaż to nie zawsze działa.

Chociaż Rick często ma dosyć wnuka, to nie potrafi pomyśleć o tym, że nie może mieć z nim przygód. Wielokrotnie próbuje mu pomóc w ucieczce od innych zobowiązań, aby mieć go dłużej jako swojego „asystenta”, takich jak uciekając z nim ze szkoły, manipulując pana Goldenforda, by dał mu szóstkę z matematyki[3], pozwolić Morty'emy by stworzył własną przygodę[4] oraz stworzenie eliksiru, by Jessica zakochała się w nim[5].

Rick oraz innego jego wersje posiadają swojego Morty'ego. Powodem jest to, że każdy Rick wydziela wyrazisty wzorzec fal mózgowych ze względu na ich geniusz, dzięki czemu inni wrogowie mogą ich łatwiej namierzyć. Jedynym sposobem, aby to zakamuflować, to stać w pobliżu kogoś z „normalnymi” falami mózgowymi, którymi dysponują własnie Mortowie. Pomimo tego, Rick wydaje się robić rzeczy z Mortym, niezależnie od kamuflażu, jak oglądanie telewizji w odcinku „R jak Rick[6], gra w lombardzie w odcinku „Skrzynka z Meeseeksami[4] czy wkradnięcie się do snu pana Goldenfolda[3].

Sam Rick nawet potrafi być złośliwy dla osób, które chciały skrzywdzić Morty'ego. Można to zobaczyć w odcinku „Skrzynka z Meeseeksami”, kiedy po tym, jak Król Fasolka chciał zgwałcić Morty'ego, Rick nie tylko pocieszył wnuka, ale również zamordował króla, kiedy zorientował się, co się stało[4].

Summer Smith Edytuj

Rick początkowo nie zwracał zbytniej uwagi na swoją wnuczkę, twierdząc, że jej opinia jest dla niego mało ważna. Później jednak oboje mieli już ze sobą coraz lepsze relacje. Summer zaczęła nawet uczestniczyć w jego przygodach, będąc obok Morty'ego drugim pomocnikiem Ricka. W odcinku „Idź do diabła”, oboje zaczęli ćwiczyć, żeby móc zemścić się na panie Potrzebnym za zwolnienie Summer z pracy[7].

W odcinku „Inteligentny pies”, kiedy Rick i Morty w śnie pani Placuszek natknęli się na Summer, która ubrana była w prowokacyjną bieliznę i proponowała im obojgu „międzpokoleniową kanapkę”, sam Rick był tym zniesmaczony[3].

Beth Smith Edytuj

Wkrótce.

Jerry Smith Edytuj

Wkrótce.

Występy Edytuj

Rick i Morty Edytuj

Sezon 1 Edytuj

Sezon 2 Edytuj

Sezon 3 Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Tom Kauffman (scenariusz) & Anthony Chun (reżyseria). (27 sierpnia 2017). „Detoks”. Rick i Morty. Sezon 3. Odcinek 6.
  2. Tom Kauffman (scenariusz) & Jeff Myers (reżyseria). (13 stycznia 2013). „Naga prawda”. Rick i Morty. Sezon 1. Odcinek 4.
  3. 3,0 3,1 3,2 Ryan Ridley (scenariusz) & John Rice (reżyseria). (9 grudnia 2013). „Inteligentny pies”. Rick i Morty. Sezon 1. Odcinek 2.
  4. 4,0 4,1 4,2 Ryan Ridley (scenariusz) & Bryan Newton (reżyseria). (20 stycznia 2013). „Skrzynka z Meeseeksami”. Rick i Morty. Sezon 1. Odcinek 5.
  5. Justin Roiland (scenariusz) & Stephen Sandoval (reżyseria). (27 stycznia 2013). „Eliksir miłości”. Rick i Morty. Sezon 1. Odcinek 6.
  6. Tom Kauffman, Justin Roiland (scenariusz) & Bryan Newton (reżyseria). (17 marca 2014). „R jak Rick”. Rick i Morty. Sezon 1. Odcinek 8.
  7. Mike McMahan (scenariusz) & John Rice (reżyseria). (24 marca 2014). „Idź do diabła”. Rick i Morty. Sezon 1. Odcinek 9.
  8. Rick and Morty Panel SDCC 2014 | Rick and Morty | Adult Swim
  9. Ryan Ridley (scenariusz) & Bryan Newton (reżyseria). (9 sierpnia 2015). „Wielkie pochłanianie”. Rick i Morty. Sezon 2. Odcinek 3.
  10. Rick And Morty Panel San Diego Comic-Con 2015
  11. Galactic Federation Prisoner Database | PRISONER ID# AE-3852-I

Zobacz też Edytuj

VE Postacie z serialu „Rick i Morty
Główni bohaterowie
Rick SanchezMorty SmithSummer SmithJerry SmithBeth Smith
Drugoplanowe postacie
Ludzie Leonard SmithJoyce SmithPani SanchezJessicaTammy GutermanBradNancyMC HapsPan GoldenfoldGienek WaginaFrank PalickyToby Matthews
Kosmici Człek-ptakSquanchyPan KupkazpupkiKosmiczne pasożytyJednośćBeta-SiedemTrybogłowyKsiążę NebulonKevinDavinAnnieEthanXenon KwiatPonchoRogerRubenPan MiszukAbradolf LinclerPan FasolkaScroopy NoopersKing Flippy NipsLucjan PotrzebnyLucyShleemypantsPierdKrombopulos MichaelZeep XanflorpChrisPrezydent MiniświataKyleDzrewo-ludzieCromulonieIce-TPrezydentShrimply PibblesArthricia
Hybrydy Morty Jr.
Zwierzęta Pimpek
Alternatywne wersje
Wymiar C-137 Summer SmithJerry SmithBeth Smith
Rickowie Riq IVRick PrimeQuantum RickMaximums RickimusZeta Alpha RickRicktiminus SancheziminiusKowboj RickCronenberg RickGłupi RickZły RickNaukowiec dawniej znany jako Rick
Mortowie Kowboj MortyCronenberg MortyZły MortyMorty (Maska Erica Stoltza)Młotogłowy Morty
Summers C-132
Jerrowie C-132C-500A
Beth C-132C-500A