FANDOM

Disambig-icon.png Tytuł tej strony odnosi się do większej ilości haseł!
Zobacz artykuł ujednoznaczniający dotyczący artykułów o tej samej nazwie - "Morty".

Mortimer „Morty” Smith – antagonista serialu „Rick i Morty” i jedna z nieskończonych alternatywnych wersji Morty'ego.

Wygląd fizyczny Edytuj

Zły Morty przypomina każdego innego Morty'ego – jest nastoletnim chłopakiem o krótkich, brązowych włosach oraz owalnej głowie. W odcinku „Bliskie spotkania Rickowego stopnia” nosił żółtą podkoszulkę, niebieskie spodnie i białe buty oraz czarną przepaskę na prawym oku, pod którą ukrywał mechanizmy sterujące Złym Rickiem.

W odcinku „Przygoda na Atlantydzie”, w trakcie prowadzenia kampanii wyborczej, Zły Morty ubrany był w białą koszulę, szary garnitur oraz zielony krawat i czarne buty. Gdy został prezydentem Cytadeli, nosił czarną koszulę z podwiniętymi rękawami, czerwony krawat oraz szare spodnie przepasane czarnym paskiem.

W przeciwieństwie do swoich odpowiedników, Zły Morty mówi poważnym, monotonnym głosem i nie jąka się podczas wymowy.

Osobowość Edytuj

Podczas debiutu Złego Morty'ego w odcinku „Bliskie spotkania Rickowego stopnia”, nie ukazano zbyt wielu szczególnych cech jego charakteru. Powiedział Morty'emu z wymiaru C-137, że niemożliwym jest pokonanie Ricka. Mimo to sam skonstruował swojego Ricka, który był jedynie marionetką w jego rękach. Przypuszczalnie wymyślił również pomysł schwytania Mortów w celu ukrycia się przed Cytadelą Ricków. Wszystko to wskazuje na to, że Zły Morty posiada zdolność do logicznego myślenia, ale nie posiada swego rodzaju inteligencji emocjonalnej i współodczuwania[1].

Pod koniec odcinka „Bliskie spotkanie Rickowego stopnia”, Rick z wymiaru C-137 mówi swojemu Morty'emu, aby dla swojego dobra nie był zbyt mądry. Prawdopodobnie było to odniesienie do możliwości stania się tak nieuczciwym i zgorzkniałym jak Zły Morty[1].

Gdy startował na prezydenta nowej Cytadeli Ricków, Zły Morty przybrał fałszywą osobowość. Na pozór wydawał się być współczującym, wyrozumiałym i spokojnym Mortym, który wierzył, że głównym problemem Cytadeli jest podział na najważniejszych oraz podrzędnych Ricków i Mortych, mimo, że wszyscy mają takie samo IQ i prawie się od siebie nie różnią. Dzięki wyrozumiałości do niedocenianych Ricków, udało mu się pokonać pozostałych kandydatów na stanowisko prezydenta Cytadeli, choć na początku jego kandydatura zdawała się być tylko żartem, jak i karkołomnym planem, gdyż w oczach mieszkańców był on tylko zwykłym Mortym[2].

Po wygranych wyborach, gdy spotyka się z nowymi członkami Rady Ricków, ujawnia się jego prawdziwa natura. W rzeczywistości jest on bezlitosnym, zimnym, oschłym, przebiegłym, inteligentnym i okrutnym dyktatorem, który potrafi owinąć każdego wokół palca. Mogłoby się wydawać, iż jest niemalże lustrzanym odbiciem Ricka, a w niektórych aspektach jest od niego lepszy. Bez najmniejszego zawahania zabił Ricków i Mortych, którzy przeciwstawiali się jego przekonaniom. Ponadto zachwycał się, gdy udało mu się wreszcie dopiąć swego i w końcu zyskał możliwość zrealizowania swoich planów. Motywy, którymi kieruje się Zły Morty są jak dotąd nieznane, ale biorąc pod uwagę fakt, iż zmienił program nauczania w szkole dla Mortych, można podejrzewać, że kieruje się głęboką nienawiścią do bycia podporządkowanym Rickom[2].

Biografia Edytuj

Wkrótce.

Występy Edytuj

Rick i Morty Edytuj

Sezon 1 Edytuj

Sezon 3 Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Przydomek „Zły Morty” nigdy nie został użyty w serialu, a pseudonim ten został nadany postaci przez fanów.
  • Za każdym razem, gdy odcinek z udziałem Złego Morty'ego kończy się, odgrywany jest utwór „For the Damaged Coda” autorstwa Blonde Redhead, który dla fanów stał się motywem przewodnim tej postaci.
  • W odcinku „Przygoda na Atlantydzie”, dryfujące w kosmosie fotografie przedstawiają Złego Morty'ego z opaską na lewym oku, choć w odcinku „Bliskie spotkania Rickowego stopnia” chłopak nosił ją na prawym oku. Najprawdopodobniej jest to przypadkowe odbicie lustrzane spowodowane błędem animacji.

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Ryan Ridley (scenariusz) & Stephen Sandoval (reżyseria). (7 kwietnia 2014). „Bliskie spotkania Rickowego stopnia”. Rick i Morty. Sezon 1. Odcinek 10.
  2. 2,0 2,1 Ryan Ridley (scenariusz) & Dominic Polcino (reżyseria). (10 września 2017). „Przygoda na Atlantydzie”. Rick i Morty. Sezon 3. Odcinek 7.

Zobacz też Edytuj

VE Postacie z serialu „Rick i Morty
Główni bohaterowie
Rick SanchezMorty SmithSummer SmithJerry SmithBeth Smith
Drugoplanowe postacie
Ludzie Leonard SmithJoyce SmithPani SanchezJessicaTammy GutermanBradNancyMC HapsPan GoldenfoldGienek WaginaFrank PalickyToby Matthews
Kosmici Człek-ptakSquanchyPan KupkazpupkiKosmiczne pasożytyJednośćBeta-SiedemTrybogłowyKsiążę NebulonKevinDavinAnnieEthanXenon KwiatPonchoRogerRubenPan MiszukAbradolf LinclerPan FasolkaScroopy NoopersKing Flippy NipsLucjan PotrzebnyLucyShleemypantsPierdKrombopulos MichaelZeep XanflorpChrisPrezydent MiniświataKyleDzrewo-ludzieCromulonieIce-TPrezydentShrimply PibblesArthricia
Hybrydy Morty Jr.
Zwierzęta Pimpek
Alternatywne wersje
Wymiar C-137 Summer SmithJerry SmithBeth Smith
Rickowie Riq IVRick PrimeQuantum RickMaximums RickimusZeta Alpha RickRicktiminus SancheziminiusKowboj RickCronenberg RickGłupi RickZły RickNaukowiec dawniej znany jako Rick
Mortowie Kowboj MortyCronenberg MortyZły MortyMorty (Maska Erica Stoltza)Młotogłowy Morty
Summers C-132
Jerrowie C-132C-500A
Beth C-132C-500A